سه‌شنبه, 3 مهر 1397
عنوان : چهارمین كنفرانس بین ‌المللی كارآفرینی برگزار شد
کد خبر : ۱۰۳۳
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۶/۱۸ 
ساعت : ۱۴:۵۴:۱۹

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

چهارمین کنفرانس بین ‌المللی کارآفرینی با تاکید بر بهبود محیط کسب ‌وکار، روزهای سه شنبه و چهارشنبه، 13 و 14 شهریور ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزارگردید .

این کنفرانس که با پیام توسعه کارآفرینی و بهبود محیط کسب و کار شروع شده بر مسائل و مشکلات جاری کشور و ارائه راه حل های متناسب آن تاکید می نماید .

در این کنفرانس که جمعی از کارآفرینان و شرکت‌های فناور حضور داشتند چهار پنل تخصصی به شرح زیر برگزار شد:

1)     کارآفرینی سازمانی و کارآفرینی در دولت  :

پیام این پنل : توسعه کشور و مسیر توسعه کشور فقط از طریق دولت مقتدر کارآفرین میسر است . امکان ندارد یک دولت ضعیف یا یک دولت ناتوان و یک دولت مانع و بازدارنده کارآفرینی بتواند مسیر را برای کارآفرینی و کارآفرینان باز کند. دولت کارآفرین مقتدر، رفع کننده بسیاری از مسائل و مشکلات کارآفرینی کشور می باشد.

2)     PPP مشارکت عمومی خصوصی :

پیام این پنل : کارآفرینان بخش خصوصی حضور داشتند و از ابهامات و مشکلات در جایگاه بخش خصوصی و دولتی صحبت کردند  و سپس مطرح کردند که بایداین مشکلات و ابهامات و چالش ها  در قالب پیشنهادات مشخص برای اصلاح موادی از لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

3)     بهبود محیط کسب و کار و کارآفرینی منطقه ای

پیام این پنل : در این پنل مسائل و مشکلات جاری کشور مطرح گردید و عنوان شد که اگر بخواهیم کارآفرینی در سطح بالغی داشته باشیم نباید دغدغه ی معیشتی داشته باشیم در عین حال دو تجربه نوین زعفران خراسان  وشرکت جهان فولاد در کرمان ارائه شد. و نهایتا تاکید شد که ما باید سطح کارآفرینی را از نظام شهری به نظام منطقه ای و روستایی توسعه دهیم .

4)     طرح شتاب دهنده های کسب و کار و توسعه اکوسیستم های استارت آپی:

در این پنل تجربه شرکت ها و برندهای معتبر مطرح گردید و بیان شد که اگر طرح های سرمایه گذاری خارجی و ایده های مرتبط یا فرصت هایی را داشتید حتما مطرح کنید که تا حد امکان حمایت می شود .

خلاصه سخنرانی ها و مقالات ارائه شده این کنفرانس به شرح زیر است:

سخنرانی ها:

دکتر محمدرضا زالی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:

دانشکده کارآفرینی به منظور بررسی و احصاء راهکارهای بهبود و ایجاد شرایط محیطی کارآفرینانه، چهارمین کنفرانس بین ‌المللی کارآفرینی را با همکاری وزارتخانه ‌ها، دانشگاه ‌ها، مراکز پژوهشی کشور، نهادهای بین ‌المللی، دانشگاه ‌های معتبر جهان از جمله دانشگاه ایلی نویز، دانشگاه ساوترن دانمارک و دانشگاه‌ های جهان اسلام مانند دانشگاه مالزی برگزار می‌کند .

حضور بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و مدیران و سیاستگذاران به اتفاق در یک کنفرانس نشان از همدلی هردوطرف برای حل مسائل محیط کسب وکار کشور عزیزمان است.

دکتر سید احمدعلمایی : مدیرکل تنظیم مقررات و مجری توسعه شرکت های نوپا:

هدف شرکت مخابرات ایران از حضور در زیست بوم کار آفرینی:

-         اقتصاد مبتنی بر کار آفرینی دانش بنیان و درونزا  که منجر به تولید و اشتغال گردد .

-         خلق ارزش و درآمد با بکارگیری دارایی های موجود شرکت جهت کمک به تجاری سازی ایده های بالغ

-         حضور به عنوان سرمایه گذار خطر پذیر در زیست بوم کار آفرینی برای کمک به تجاری سازی ایده های بالغ شده

-         مشارکت با سایر شتاب دهنده ها و ایجاد شتاب دهنده برای رشد و شتاب ایده ها و استارت آپها و ایفای نقش حمایتی از زیست بوم کارآفرینی

-         تولید ثروت از محل فروش و واگذاری ایده های بالغ شده به بازار

-         دریافت طرح های نوین برای ایجاد جریان های درآمدی جدید

-         ایجاد فرصت های جدید درآمدی برای کارکنان و افزایش تعلقات سازمانی

دکتر علی عبدالعلی زاده، مشاور وزیر کشور:

در حال حاضر نظام عمرانی کشور یک نظام پیمانکاری است،  به این معناکه ، دستگاه اجرایی (دولت) به خودی خود ایده پرداز، تجهیز کننده منابع و هم انتخاب کننده کارگر وکارفرما بوده و خود ساخت وبهره برداری از طرح را برعهده دارد، درحالی که در نظام توسعه گری تمام وظایف با دولت نیست. از لحاظ کیفی در نظام پیمان کاری، دستگاه اجرایی عملکرد پیمان کار را کنترل می کند اما در نظام توسعه گری به دلیل اینکه مردم تجهیز منابع کرده وبهره بردار خواهند بود ایده پردازی از انحصار دولت درآمده است.

در واقع نظام پیمانکاری به تورم دامن می زند به طوری که دولت زمانی که با کمبود منابع مواجه شود یا پروژه را متوقف کرده و یا از سرعت آن می کاهد و با استقراض از بانک تورم را ایجاد یا تشدید می کند.

مشارکت بخش عمومی و خصوصی موجب دگرگونی در نظام عمرانی کشور خواهد شد. دستاوردهای نظام توسعه گری در ابتدا مشارکت مردم(کارشناسان) در ایده پردازی طرح های توسعه کشور و سپس تجهیز منابع از سوی مردم(خصوصی- تعاون)، کاهش بار تورمی توسعه، کوچک شدن دولت و افزایش سهم مردم در اداره کشور خواهد بود.

دکتر رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور  و رئیس اولین پنل تخصصی (کارآفرینی سازمانی وکارآفرینی در دولت)

پایین بودن بهره‌وری و بازده دارایی از بزرگترين چالش‌هاي شرکت‌هاي دولتي است و اصلي‌ترين راهكار افزایش بهره‌وری شركت‌هاي دولتي، واگذاري شركت‌ها و بنگاه‌ها به بخش خصوصي در فضاي رقابتي، بهره‌ور و با انگيزه است، در چنين شرايطي، مديران كارآمد فضاي كسب و كار را به فضاي كارآفريني، موفقيت و سوددهي تبديل مي‌نمايند. لذا دولت‌ها بايد تصدي‌گري را رها كرده و خود به دولتي كارآفرين تبديل شوند. بنابراین چابك‌سازي و كوچك بودن دولت از ديگر الزامات دولت كارآفرين مي‌باشد.

عملكرد دولت ها نشانه عدم تمایل دستگاه‌هاي دولتي به واگذاري است و واگذاري‌هاي انجام شده هم، تنها براي جبران كمبود بودجه بوده و مديريت (ناكارآمد) دولت همچنان بر اين شركت‌ها اعمال مي‌شود.

از طرف دیگر،دولت های مختلف در بازه‌های زمانی سیاست های تزریق سرمایه را برای کار آفرینی و ایجاد اشتغال ارایه نموده اند، لیکن به دلیل مشخص نبودن شاخص‌های کارآفرینی و عدم تشخیص متقاضیان،  تسهیلات ارایه شده نتیجه مطلوب را نداشته در حالی که اگر این سرمایه به کارآفرین های واقعی تعلق می گرفت، می توانست موثر باشد.

دستگاه دیپلماسی دولت با استفاده از فرصت منازعات منطقه‌ای مانند منازعه ترکیه‌ـ‌روسیه و منازعه قطر‌ـ‌کشورهای حوزه خلیج فارس، رایزنی های لازم برای ورود به بازار این کشورها را فراهم نمود. لیکن جامعه کارآفرینی کشور در افزایش سهم و کسب بازارهای منطقه‌ای موفق عمل نکرد.

بحران ارزی فرصت مناسبی برای تامین ارز از طریق افزایش صادرات بوده لیکن جامعه کارآفرینی و دانشگاه ها تمهیدی برای پوشش ارز و تراز تجاری به دولت و کارآفرینان ارایه نداده‌اند.کارآفرینی نتیجه فعالیت صحیح بخشهای مختلف اعم از مهندسی، خدماتی و غیره می‌باشد لذا در گام اول باید زیر شاخه‌های کارآفرینی اصلاح گردد و این اصلاح باید از طریق دانشگاه ها صورت پذیرد.

بنابراین صرف ایجاد دانشکده و یا دانشگاه کارآفرینی به تنهایی برای مقوله کارآفرینی کافی نمی باشد و دانشگاه ها باید در رشته های مختلف، فرهنگ کارآفرینی را ترویج داده و مدیرانی کارآفرین و ایده‌پرداز تربیت نماید. تمامی این فعالیت ها و همچنین انتخاب مدیران (دولتی) و چگونگی کار کرد بنگاه‌ها باید توسط دانشگاه‌ها مورد ارزیابی و شاخص‌سازی قرار گرفته و براساس آن پیشنهادات اصلاحی لازم به مجموعه دولتی ارایه گردد.

دانشكده‌هاي كارآفريني بايد از خودشان شروع نمايند و با حداكثر بهره‌وري و فضايي كه دارند، بهره‌ورترين نيروها را تربيت نمايند. سپس اين فرهنگ‌سازي از دانشگاه‌ها به مديران دولتي، صنعتگران، بازرگانان تسري يافته و تبديل به فرهنگ غالب جامعه گردد.

مقالات :

ژیلا ترابی: چالش های فرآیندهای داخلی در ارائه دهندگان خدمات توسعه کسب و کار

امروزه یکی از عوامل موثر بر رشد اقتصادی و توسعه کشورها، کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​است. از این رو، تلاش های بسیاری در کشورهای مختلف برای کمک به توانمند سازی و رشد این کسب و کارها، از جمله ارائه دهندگان خدمات توسعه کسب و کار انجام شده است که خدمات غیرمالی را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​فراهم می کند. با این حال، مطالعات اندکی چالش هایی که عملکرد این مراکز را محدود می کنند، را مورد بررسی قرار داده اند.

در این تحقیق، از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته، چالش های کلیدی فرآیندهای داخلی برای ارائه دهندگان خدمات توسعه کسب و کار شناسایی شده است. جامعه آماری پژوهش شامل 12 کارشناس و متخصص ارائه دهندگان خدمات کسب و کار در ایران است که از طریق نمونه گیری هدفمند مصاحبه شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش کدگذاری و رویکرد تئوری زمینه ای انجام شد. نتایج مطالعه نشان داد که «عدم وجود فرآیندهای داخلی سیستماتیک»، «عدم اعتقاد به اثربخشی خدمات مراکز»، «عدم آموزش و تربیت مربیان و سیستم توسعه»، «فقدان سیستم ارزیابی» و «عدم وجود فرایند آموزش سیستماتیک "چالش های اصلی هستند که ارائه دهندگان خدمات توسعه کسب و کار با آن مواجه هستند.

سیده الهه عادل رستخیز:شناسایی مبانی نظری "ارزیابی فرصت" در تحقیقات کارآفرینی: یک مرور سیستماتیک

ماهیت میان رشته ای کارآفرینی و افزایش علاقه به تحقیقات در زمینه ارزیابی فرصت منجر به پراکندگی نظریه های اساسی درخصوص ارزیابی فرصت ها (OE ) شده است. نظریه های مختلفی  تلاش دارند  ارزیابی فرصت را توضیح دهند. با این حال، تاکنون هیچگونه مرور سیستماتیکی روی این نظریه ها وجود ندارد. برای نشان دادن این شکاف، در این مقاله تلاش می شود تا یک مرور  سیستماتیک از تئوری هایی که توسط محققان در مجلات علمی کارآفرینی و مدیریتی بکار گرفته شده است. انجام شود.

در این راستا، نظریه های اساسی 45 مقاله منتشر شده در مجلات برجسته بین سال های 2000 تا 2017، ثبت شدند. داده ها نشان می دهند که پژوهش های ارزیابی فرصت تحت تاثیر نظریه های روان شناختی قرار دارند. به طور خاص، ادبیات بر روانشناسی شناختی فردی متمرکز است. بینش های کسب شده در یک چارچوب یکپارچه خلاصه شده اند که چارچوب های تئوریکی ارزیابی فرصت را توصیف می کنند. این چارچوب یک مسیر امیدوار کننده برای تحقیقات بیشتر را روشن می کند و ما را در درک عمیق تر نظریه های پایه ارزیابی فرصت کمک می کند.

بهروز زارعی: اصلاح مدیریت دارایی های دولتی

مدیریت دارایی های دولت یکی از مولفه های یکپارچگی مالی دولت است. در ایران، اگر چه اقدامات اولیه مانند ثبت دارایی در شرکت های دولتی انجام شده است اما شواهد نشان می دهد این ابتکارات منجر به تولید ثروت برای دولت نشده است.

این تحقیق بر دو موضوع تمرکز دارد: اول، مدیریت دارایی های عمومی و تبدیل دارایی های غیر مولد به دارایی های مولد، که در آن مفهوم سیستم مدیریت دارایی دولتی را مورد بررسی قرار می دهیم و مزایای آن را تعریف می کنیم و معیارهای مدیریت دارایی را بررسی می کنیم. دوم، یک مدل برای بهبود استفاده از این دارایی ها ارائه شده است که در آن اهداف، مزایا و تنگناهای بکارگیری نشان داده می شود.

نتایج این بررسی می تواند در تمام ادارات دولتی مورد بهره برداری قرار گیرد، هرچند آنها نیاز به بومی سازی برای سازمان های مختلف و دارایی های خود دارند.

سوهایدا عبدالقادر:خلاقیت، استراتژی های کارآفرینی و ماندگاری ایده های کسب و کار در بین کارآفرینان چینی مالزی

عملکرد SME ها به عنوان ستون فقرات اقتصاد ملی در نظر گرفته شده است. با این حال، با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط وزارت آمار در مالزی ، تعداد کل SMEs ها بین سال های 2011 تا 2012 کاهش یافته است. این مطالعه به منظور شناسایی رابطه بین خلاقیت، استراتژی های کارآفرینی و ماندگاری ایده کسب و کار در میان کارآفرینان در مالزی انجام گرفته است.

نمونه ای شامل از 128 نفر از کارآفرینان چینی مالزی به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد.

نتایج نشان می دهد:

-بین خلاقیت و ماندگاری ایده های تجاری رابطه کم، مثبت و معنی دار وجود دارد (r = .493 ، p <.01 ).

- بین استراتژی های خلاقانه و ماندگاری ایده های تجاری رابطه متوسط، مثبت و معنی داری وجود دارد (r = .553 ، p <.01 ).

-رابطه مثبت کمی بین استراتژی های مبتنی بر کسب دانش و ماندگاری ایده کسب و کار (R = 0.140 ، P> 0.01 ) وجود دارد.

-نیاز به برنامه هایی برای ایجاد خلاقیت دانش آموزان در مراحل اولیه وجود دارد تا بتوانند ایده کسب و کار ماندگار در کارآفرینی ایجاد کنند.

فیروزه کرمانشاه: ابعاد رفتاری و ساختاری نوآوری جامع

هدف این مقاله شناسایی ابعاد مفهوم نوآوری جامع است. نتایج تحقیق بر اساس یک روش کیفی متا سنتز (QMS ) بر روی تحقیقات و مدل های نوآوری جامع استوار است. نردبان نوآوری جامع هیکس برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از تحقیقات قبلی مورد استفاده قرار گرفت و اجزاء آنها در سطوح میکرو تا ماکرو طبقه بندی شدند. دو بعد اصلی، "عوامل ساختاری" و "عوامل رفتاری" شناسایی شدند.

مدل نهایی شامل چهار مورد پشتیبانی دولتی، یادگیری در بازار، اتصال به شبکه های جهانی و نقش سازمان های غیر دولتی در عوامل ساختاری و چهار آیتم از جمله فناوری مناسب، توسعه ظرفیت، مشارکت در جامعه حاشیه ای و انگیزه های همدلی در عوامل رفتاری است.

مهلا میرنیا:ارزیابی عوامل تعیین کننده توسعه کارآفرینی در ایران

فعالیت های کارآفرینانه تحت تاثیر نگرش یا انگیزه فردی، مهارت ها و ویژگی های روانشناختی و نیز عوامل خارجی مثل عوامل سازمانی، دولت، محیط کسب و کار و شرایط اقتصاد کلان می باشد. با این حال، محیط نامساعد اغلب به رشد زیرزمینی اقتصاد منجر می شود، وانگهی محیط مطلوب منجر به بهره برداری بیشتر از فرصت های کارآفرینی می شود.

توسعه کارآفرینی منجر به ایجاد شرکت های جدید، ایجاد ثروت، ایجاد شغل، کاهش فقر و در نهایت توسعه اقتصادی و اجتماعی می شود. در نتیجه، ایجاد مشاغل جدید و ترویج خود اشتغالی توسط دولت تشویق می شود.

این مقاله شش تعیین کننده محیطی کارآفرینی را بر اساس مدل OECD معرفی کرده است. این تعیین کننده ها شامل شرایط قانونی، شرایط بازار، دسترسی به منابع مالی، تحقیق و توسعه و فن آوری، ظرفیت کارآفرینی و فعالیت های فرهنگی است.

تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده نشان می دهد که عوامل تعیین کننده کارآفرینی در ایران در شرایط مناسب قرار ندارند. بنابراین، ما به سیاست های خاص نیاز داریم.

مینوش خداداد:از زنجیره ارزش تا اکولوژی ایجاد ارزش: نسل بعدی اکوسیستم های کسب و کار

امروزه، بنگاه های کوچک و متوسط ​​باید برای دسترسی به داده های رفتار بازار، ایجاد یک شبکه ارتباطی بهتر و نظارت بر فرایندها بکارگیری، استراتژی های اکولوژیکی ایجاد ارزش را یاد بگیرند و کسب و کار خود را  به نیازهای مشتری پاسخگوتر سازند. همه این موارد، مزایایی است که نسل جدید از ژن های کسب و کار می تواند برای شرکت های کوچک و متوسط ​​به ارمغان بیاورد.

تا سال 2020، 26 میلیارد ابزار مرتبط در سراسر جهان وجود خواهد داشت که برخی از آنها می توانند محصولات یا خدماتی باشند که توسط SME ها تولید می شوند. به عنوان مثال، SME ها باید بدانند که دقیقا کجا، چه زمانی و چگونه محصول استفاده می شود و پیامدهای آن برای طراحی و بازاریابی چیست. از سوی دیگر، فرصت هایی برای توسعه برنامه های کاربردی یا محصولات نهایی با استفاده از سنسورهای شبکه ای ایجاد خواهد شد که منجر به تولد بسیاری از SME های جدید خواهد شد. در واقع، زنجیره ارزش در حال تغییر به سیستم ایجاد ارزش به عنوان یک فرصت است، و این به ویژه برای SME ها قابل استفاده است.

فرهاد عباسی:پدیده نوآوری های تکنولوژیکی: منابع نوآوری

ادبیات معاصر در مورد سنخ شناسی نوآوری پراکنده است و غالبا بر یک طرف عرضه یا تقاضا استوار است. در نتیجه، تمرکز همزمان در هر دو طرف به ندرت مشاهده می شود. برای نوآوری های موفق، توجه همزمان به سمت عرضه و تقاضا مورد نیاز است.

در این مقاله قصد داریم تیپولوژی و چارچوب مفهومی جایگزین را برای تشخیص و طبقه بندی وقایع نوآوری تکنولوژیکی ارائه دهیم. اولین تلاش انتقاد از سنخ شناسی مسلط درباره نوآوری های تکنولوژیکی در ادبیات بود. سپس قطعات اطلاعات به منظور تهیه یک چارچوب مفهومی جایگزین برای تشخیص و سنخ شناسی جدید ترکیب شده است. چارچوب مفهومی پیشنهادی، با در نظر گرفتن منبع نوآوری ها، نوعی سنخ شناسی جایگزین را معرفی می کند که بخوبی تعریف شده است. سنخ شناسی جایگزین، همزمان دوسوی عرضه و تقاضای نوآوری را در نظر می گیرد، که احتمالا یک گام کوچک به سوی یک نظریه درمورد نوآوری های تکنولوژیکی است.

در این تحقیق، ما مبنای انواع نوآوری هایی را که توسط شومپیتر در حدود 100 سال پیش پیشنهاد شده بود و تا کنون مرموز باقی مانده است کشف کردیم. سنخ شناسی پیشنهادی یک سنخ شناسی ساده ای است که تنها طیفی از نوآوری های تکنولوژیکی مشخص را ارایه می دهد . بنابراین، نیازمند تحقیقات بیشتر نظری و تجربی است.

محمدرضا مازندرانی : موضوعات پژوهشی مشهور در بین المللی سازی خوشه ها

بین المللی سازی به عنوان یکی از اهداف اساسی خوشه های تجاری و صنعتی نمایان شده است . اگرچه اصطلاح بین المللی سازی می تواند شامل تفسیر های مختلف باشد اما همیشه می تواند منجر به درک بهتر در یک زمینه خاص شود.

 در این مطالعه به ترتیب برای رسیدن به یک تعریف مشخص از بین المللی کردن  خوشه ها وشناسایی عوامل مؤثر در این فرایند، مقالات انتخاب شده بر اساس (ویژگی، عملکرد و سیاست ها) و در چارچوب روش فراتحلیلی به ترتیب دسته بندی شده اند. موضوعات اصلی که در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت:

1-    مطالعه دقیق ادبیات بین المللی سازی خوشه ها

2-     شناسایی و بررسی همه عواملی که می تواند در بین المللی شدن خوشه ها موثر باشد

3-    پیدا کردن شکاف تحقیق در زمینه بین المللی سازی  خوشه ها برای تحقیقات آینده

پریسا محمدی:کارآفرینی تجاری و اجتماعی

هدف اصلی این مقاله این است که کمبود های تحقیق روی سیاست های کارآفرینی سنتی و اجتماعی را در مالزی بررسی کند. برای رسیدن به این هدف، ما راهبردهای اصلی و سیاست های دولت را که در توسعه مالزی تاثیرگذارند مورد بررسی قرار دادیم .یافته های ما نشان داد که مالزی به سوی یک کشور توسعه یافته، در حال حرکت است. همچنین رویکرد دولت ازکارآفرینی تجاری به کارآفرینی اجتماعی تغییر می کند.

مهدی یزدان پرست:کشف فرصت در شرکت های خانوادگی (مطالعه موردی: صنعت چرم استان آذربایجان شرقی)

هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر تشخیص فرصت های کارآفرینی در شرکت های خانوادگی در
صنعت چرم بوده است.  این تحقیق به دو روش کمی و کیفی  انجام شده است. در این تحقیق 10 مصاحبه انجام شد و مصاحبه ها تا زمانی که انتخاب یک نمونه جدید به آن اضافه نشد ادامه داشت.
بر اساس داده های موجود 24 نفر از بین کارآفرینان اداره صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی در صنعت چرم انتخاب شدند. در مرحله اول از طریق مصاحبه های اکتشافی، ما جنبه های اساسی عوامل تعیین کننده فرصت های کارآفرینی در کسب و کارهای خانوادگی و چگونگی تأثیر آن بر صنعت چرم را از طریق نظریه داده ها و تجزیه و تحلیل سیستماتیک (کدگذاری باز، محوری و انتخابی) را شناسایی کردیم و در مرحله بعدی، مطالعات کمی با هدف تست مدل حاصل از بخش کیفی از تحقیق انجام شد.

نتایج نشان می دهد:

 اولین فاکتور عامل اقتصادی با آلفای 806/0 ، فاکتور دوم مدیریت با آلفای 743/0 فاکتور سوم عامل مربوط به بازار با آلفای 731/0، فاکتور چهارم عامل کارآفرینی با آلف ی 727/0 ، فاکتور پنجم  عامل ویژگی های شخصیتی با آلفای 723/0 و فاکتور ششم عوامل خانوادگی و اجتماعی با آلفای 693/0است .

محسن مطیعی:طراحی و برنامه ریزی سیاست های  مالی در زمینه تکنولوژی: چارچوب تجزیه و تحلیل و توسعه نهادی

اقتصادهای در حال توسعه با چالش های بسیاری در ارائه منابع مورد نیاز برای فعالیت های کارآفرینی روبرو هستند.  حل این مسئله موجب توجه به سیاستگذاری در تامین منابع مالی برای فعالیت های اقتصادی، به ویژه برای کارآفرینان می شود. اقتصادهای توسعه یافته، در مقایسه با اقتصادهای نوظهور، کمتر با برنامه ریزی های کلان اقتصادی و چالش های سیاسی مواجه هستند . در نتیجه، اکثر مطالعات در کشورهای توسعه یافته در سطح کوچک متمرکز شده است.

هدف از این مطالعه طراحی یک چارچوب سیاست کلان برای تامین مالی کارآفرینی تکنولوژیکی است. کارآفرینی تکنولوژیکی نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارد و از این رو می تواند به عنوان یک نیروی محرک برای سایر بخش های اقتصادی دیده شود. توجه به نقش موسسات در سیاست گذاری و توضیح اینکه چگونه افراد در فعالیت های اقتصادی عمل می کنند، سیاست گذاران را قادر می سازد تا سیاست های اقتصادی را در سطح فعالیت هایی که بیشتر با اهداف مورد نظر خود سازگار هستند به کار گیرند.  روش انتخاب منطقی اوستروم با نظریه های اقتصادی در سیاست گذاری منطبق است و می تواند به عنوان روش شناسی برای توضیح چارچوب مفهومی سیاست ها مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله، بر پایه مفاهیم نهادگرایی و با استفاده از رویکرد انتخاب منطقی، چهارچوب سیاست پولی برای کارآفرینی برای اولین بار ارائه شده است.

عبدالله احمدی:نشانه های پایداری وتعهد از طریق بازاریابی کارآفرینی برای تأمین مالی فرشتگان کسب و کار

کارآفرین باید به طور قانع کننده ارزش سرمایه گذاری خود را به  سرمایه گذاران بالقوه از جمله فرشتگان کسب و کار برای به دست آوردن حمایت مالی نشان دهد. عدم تقارن اطلاعات و عدم اطمینان دو مانع بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی است.

فرشتگان کسب و کار به عنوان سرمایه گذاران بالقوه با عدم تقارن اطلاعات و یک دوره زمانی محدود برای تصمیم گیری اولیه مواجه می شوند و از این رو به سیگنال ها یا نشانه های خاصی در رفتار یا واژه هایی که کارآفرین برای برقراری ارتباط با  فرصت های  سرمایه گذاری استفاده می کنند. نگاه می کند .

ما از تئوری سیگنالینگ استفاده میکنیم تا پیشنهاد کنیم که کارآفرینان، بازاریابی کارآفرینی را به کار گیرند تا سیگنالها یا نشانه هایی را که منعکس کننده ی پایداری سرمایه گذاری و تعهد کارآفرین به کسب و کار است، بفرستند. ما برای اینکه نشان دهیم چگونه کارآفرینان از بازاریابی کارآفرینی به عنوان یک ابزار برای نشان دادن پایداری و تعهد به منظور تامین بودجه کارآفرینان استفاده می کنند چندین مطالعه موردی را بررسی کردیم . یافته های ما نشان می دهد که کارآفرینان از انواع رفتارهای بازاریابی و تاکتیک های بازاریابی کارآفرینی استفاده می کنند تا فعالیت نامتقارن اطلاعات و عدم اطمینان را به طور فعال کاهش دهند و سیگنال پایداری و تعهد را تشویق کنند و فرشتگان کسب و کار را در سرمایه گذاری خود تشویق کنند .

بهاره مافی:شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت مربیان کارآفرینی در شتاب دهنده ها

شتاب دهنده ها پدیده هایی در حال رشد هستند که طی دهه گذشته معرفی و ارائه شده اند. یکی از        برنامه های موثر در شتاب دهنده ها، برنامه مربیگری است؛ مربیگری یک فرآیند آموزشی است که هدف آن ایجاد و ارتقاء مهارت های کارکنان است. بر اساس مطالعات قبلی، درصد قابل توجهی از تربیت یافتگان بر این باورند که کیفیت ارتباط آنها با مربیان کلید موفقیت مربیگری است.

این مقاله تلاش می کند تا مجموعه ای از عوامل موثر بر روابط مربیگری را که در ادبیات مورد بحث قرار گرفته است، شناسایی و معرفی نماید. برای دستیابی به این هدف، یک بررسی سیستماتیک و تجزیه و تحلیل موضوعی کیفی مورد استفاده قرار گرفته است. دستیابی به این هدف از طریق مطالعه انواع متون مربیگری، به ویژه مربیگری کسب و کار، اجرایی و رهبری است.

نتایج نشان می دهد که ویژگی های مربی، ویژگی های تربیت یافتگان، روابط مربی تربیت یافته، ساختار حمایتی، استراتژی های مربیان، تکنیک ها و سبک های مربیان می توانند عوامل موثر در موفقیت روند مربیگری باشد.

مهرداد عالی پور هریسی : بنیان گذار و مدیرعامل شرکت عالی تحریر پارسیان ( صاحب برند           بین المللی پنتر ):یک مدل کارآفرینی مبتنی بر برند سازی با تاکید روی روش های مختلف عرضه در صنعت لوازم التحریر

تیم پنتر به این نتیجه رسید که ما در مرحله زنجیره تامین در کشور با بزرگترین چالش روبرو هستیم و علت این که نمی توانیم در کشور به یک برند مشهور و در سطح جهانی برسیم ناکافی بودن اقلام موجود در سبد شرکت های تولید کننده و تامین کننده است .

برای اینکه بتوانیم مشکلمان را به روش کارآفرینانه حل کنیم روی کارآفرینی مبتنی بر برند سازی متمرکز شدیم. تلاش کردیم روشی پیدا کنیم که با کمترین میزان نیاز به سرمایه گذاری و در سریعترین بازه زمانی و با پایین ترین ریسک به سودآوری اولیه برسیم. لذا تولید را به دو قسمت کارهای سر و کارهای خاک تقسیم کردیم و این دو را از هم تفکیک کردیم.

با بهره مندی از یک تیم قوی در حوزه فروش و بازاریابی تلاش کردیم فروش کارآفرینانه ، بازاریابی کارآفرینانه ، تولید و تامین کارآفرینانه و طراحی کارآفرینانه را در کنار هم جمع کنیم . هسته مرکزی این تصمیمات را تحت عنوان brand preneurship نامگذاری کردیم که در کشور منحصر به فرد است .

مهم ترین چالش تامین کنندگی کالا بود . برای حل این چالش یک ماتریس طراحی و روش های بازرگانی را تقسیم بندی کردیم و برنامه ریزی اولیه را بر سفارش OEM و ODM گذاشتیم ، یعنی شرکت هایی که کالا تولید می کردند و درخواست ما این بود که با طراحی و برند ما این کار انجام شود . پس از آن به سراغ تولید بدون کارخانه رفتیم . پس از طراحی و شناسایی مواد اولیه ، شرکت هایی را در سطح دنیا پیدا کردیم که این ها را تولید می کنند. در این فرایند ، بخش R&D ، بخش بازاریابی و بازرگانی ، واحد حقوقی و تمام کارهای سر را در دست گرفتیم و بخش خاک را به کارخانه ها واگذار کردیم. در این میان برای کالاهایی که بازار داخلی خوبی داشتند و به تکنولوژی پیچیده و پویا نیاز نداشتند ، برای تولید در داخل برنامه ریزی کردیم و کارخانه را بطور متوازن راه اندازی کردیم.

امیرمهدی میثمی:ارائه چهارچوب اکوسیستم کارآفرینی تکنولوژیک

رویکرد اکوسیستم به عنوان یک روش جامع درک چند جانبه مسا ئل می تواند در زمینه کارآفرینی فناوری مورد استفاده قرار گیرد .هدف اصلی این مقاله ابتدا ارائه مفاهیم تکنولوژی و اکوسیستم کارآفرینیو نیز برخی از پایه های مهم برای توسعه مناسب چارچوب آن (به عنوان مثال اجزا و روابط آنها) می باشد . برای هدف اول، ما دامنه های اصلی مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی تکنولوژیک مانند اکوسیستم کارآفرینی، اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی فناوری را شناسایی و بررسی کردیم . برای هدف دوم 34 منبع مرتبط را از طریق یک روش مشخص شناسایی کردیم و همچنین به صورت انتقادی آنها را بر اساس یک ساختار تعریف شده که بر پنج جنبه اصلی مشارکت، روش طراحی، روش استقرار، منطق اساسی و سطح تحلیلی هر منبع انتخاب شده متمرکز کردیم. نتایج نشان داد که تمرکز زیاد روی ابعاد (نه روابط)، ناهمگونی اجزا، نادیده گرفتن مطالعات زمینه ای، داشتن یک رویکرد استقرار از بالا به پایین و سطح ملی و منطقه ای در منابع مورد مطالعه دیده می شود.





بازگشت           چاپ چاپ         
 

DOURAN Portal V4.0.0.0

V4.0.0.0